סוללה לרכב חשמלי – טיפים חשובים לשמירה על תקינותה

רכשת רכב חשמלי או מתכונן לרכוש? אין ספק שסוללה לרכב חשמלי היא אחד המאפיינים המרכזיים ברכב החשמלי. ולכן חשוב לשמור על התקינות שלה. כדאי לך לקרוא את הטיפים האלה לתחזוקה נכונה ונסיעה מותאמת, כדי למקסם את חווית הנהיגה ברכב החשמלי וגם לצורך הגנה מירידת מחיר.

סוללה לרכב חשמלי – טיפים חשובים לשמירה על תקינותה

נפרט פה שני עקרונות בסיסיים עוזרים לשמור על תקינות הרכב והסוללה לרכב חשמלי – נהיגה מותאמת ותחזוקה שוטפת.
לגבי הנהיגה – מי שנהג ברכב החשמלי מרגיש שהוא נותן לנו תחושב שונה – שקט יותר, מאיץ וחזק. לאופן הנהיגה שלנו יש השפעה רבה על ביצועי הרכב ועל הסוללה.
ובעניין התחזוקה – אמנם תחזוקת הרכב החשמלי נחשבת קלה יותר מהרכבים ה'מסורתיים' המונעים בגז, אבל חשוב לבצע את הבדיקות הנדרשות והתחזוקה השוטפת, כדי להבטיח את הביצועים ואת אורך החיים של הסוללה לאורך זמן.

סוללה לרכב חשמלי – נהיגה מותאמת

• אחזור חשמל (רגנרציה) – ברכב מאפשר מספר מצבים של בלימה. בלימה רגנרטיבית היא הדרך שבה הרכב מאפשר לנו להרחיב את טווח הנסיעה, על ידי כך שבעת הבלימה הרכב מחזיר אנרגיה שנאגרת בסוללה. אבל כדי שהבלימה לא תורגש בחוזקה על ידי יושבי הרכב, אנחנו ממליצים לתרגל האצה והאטה חלקה כדי להפחית עומס מיותר על הסוללה ולהגביר את היעילות האנרגטית.
• מהירות הנסיעה – בבורר מצבי הנסיעה ניתן לבחור בין נהיגה חסכונית יותר ולבין נהיגה ספורטיבית יותר, שמגדילה את ביצועי הרכב אך גם מביאה לריקון מהיר יותר של הסוללה לרכב חשמלי. המלצתנו: לנסוע במהירות יציבה וסבירה, לאורך זמן.
• חום וקור – לצערנו, בארץ ישנם ימים לא מעטים בה שורר חום קיצוני. טמפרטורה גבוהה עלולה לפגועה בסוללה לרכב חשמלי. לכן המלצתנו היא להשתדל להימנע מחניה בתנאי חום (או קור, אגב) קיצוניים לאורך זמן. וכדאי גם לבדוק שמערכת הניהול התרמית של הרכב עובדת כמו שצריך.
• ספר הרכב – גם אם תמיד השארנו את ספר הרכב עמוק בתא הכפפות, אם זהו הרכב החשמלי הראשון שלכם, זהו מדריך חשוב לנוהגים ברכב החשמלי, ואנו ממליצים לעיין בו כדי להבין את השוני של המנוע החשמלי ואת הייחוד שלו

סוללה לרכב חשמלי – טעינה אופטימלית

• תזמון הטעינה – באופן כללי, כדאי לטעון את הסוללה לרכב חשמלי בשעות בהן יש פחות עומס על רשת החשמל. בחלק מהדגמים ניתן להיעזר לשם כך ב'טעינה מתוזמנת '
• סף הטעינה – באופן כללי טווח הביניים עדיף מאשר קיצוניות של 0% או 100% טעינה. מצב הטעינה של הסוללה בין 20-80% מתאים לשימוש יומיומי
• ציוד טעינה – השתמשו בציוד המומלץ על ידי היצרן ועיקבו אחר ההוראות.
סוללה לרכב חשמלי – תחזוקה שוטפת
• בבית: המומחים שלנו ממליצים לבדוק את יציאת הטעינה באופן קבוע, לוודא שהיא נקייה ושהחיבורים תקינים.
• במוסך: טיפול שגרתי על פי הנחיות היצרן הוא חיוני. מומלץ לטפל במוסך מורשה כולל בדיקה, החלפה של נוזלים, מסננים וצמיגים.
• לחץ אוויר בצמיגים – בכל רכב מומלץ לוודא שהצמיגים אינם שחוקים. ברכב חשמלי שלחץ האוויר בצמיגים שבו אינו תקין, זה גם יוצר יותר עומס על הסוללה ומגדיל את צריכת החשמל.

סוללה לרכב חשמלי – עדכוני תוכנה

ממש כמו בסלולרי, גם ברכב החשמלי, היצרן מספר מעת לעת עדכוני תוכנה. בין היתר נכללים בהם גם שיפורים לביצועי הסוללה ולחסכון אנרגטי. מומלץ להקפיד ולבצע את עדכוני התוכנה
במרכז השירות של הילוך שישי ראשון לציון פועלת מעבדת הסוללות המרכזית לרכבים חשמליים של רכבי יונדאי, מיצובישי ואורה.
בכל שאלה או התלבטות בנוגע לסוללה לרכב חשמלי או רכבים חשמליים בכלל, אתם מוזמנים לפנות אל הצוות המקצועי במרכז השירות של הילוך שישי.

 

השארת תגובה

מעוניינים שנחזור אליכם?
השאירו פנייה

שירות ומכירה 6306*

שעות פעילות
ראשון – חמישי: 9:00-19:00 | שישי: 9:00-13:00

מאמרים אחרונים שעלו

עקבו אחרינו

כלי נגישות