עונת החורף הקרירה והגשומה מצריכה הכנה מיוחדת מבעוד מועד. באמצעות 6 הטיפים הבאים תוכלו לנהוג בצורה בטיחותית במיצובישי שלכם בעונת החורף ולשמור על חייכם
בלם החירום ברכב –
לבלמי החירום חשיבות רבה בעת בלימת הרכב. על הבלמים להיות תקינים בטרם הנסיעה ולכן יש לבדוק אותם לקראת עונת החורף. בעת הבלימה בכביש רצוי לבלום בעוצמה מקסימלית על מנת לקצר את מרחק הבלימה.
*יש להימנע מבלימות חירום פתאומיות וחזקות!
שמירה על מרחק –
בעונת החורף הגשומה יש לשמור על מרחק בטוח מהרכב שלפניכם ומאחוריכם, דבר זה חשוב במיוחד שהכבישים רטובים וחלקים יותר מאשר במזג אוויר אחר. בעת נהיגת חורף יש לשמור על מרחק כפול מהמרחק הרגיל למשך 3 שניות.
בנוסף לכך, במצב של עמידה לאורך זמן ברמזור או בתמרור עצור יש להקפיד ולשמור מרחק של חצי מכונית מלפניכם, על מנת שהרכב שלפניכם לא ייסע לפתע לאחור. הקפידו לשמור על כך גם שאתם נמצאים בצומת או ברמזור וגם בעת החלפת הרמזור לירוק. המתנה של עוד חצי שנייה חשובה ביותר על מנת לשמור על בטיחותם בעת הנסיעה.
בחירה נכונה של הילוכים –
במזג אוויר גשום מומלץ לנסוע בהילוכים נמוכים יחסית בשונה מנסיעה שגרתית ביום יום, במיוחד בסיבובים ,עקומות בעליות. בעת נסיעה איטית המנוע מסתובב בטורים נמוכים יותר והסיכוי להחלקה ואובדן השליטה על הרכב הוא נמוך מאוד. לכן התאימו את ההילוכים בהתאם למצב הכביש ומזג האוויר.
ראות שדה הראיה –
בגשם תנאי הראות לקויים ומקשים על הנהיגה עצמה ועל הנהג, לכן על מנת להימנע ממכשולים שונים בדרך, רצוי שתיסעו לאט על מנת שיהיה לכם מספיק זמן תגובה בעת מכשול כלשהו שמגיע בפתאומיות.
בנוסף לכך, הימנעו מאימוץ העיניים בעת הנסיעה, הרפיית עיניים ומבט רך ועדין יעזור לכם להתרכז בנהיגה ולא לאבד את הריכוז והמיקוד בדרך.
כמו כן, חשוב שבעת הנסיעה ברכב שמשת הרכב תהיה נקייה וללא אדים על מנת שתוכלו לנסוע בבטחה.
האצת הרכב –
בחורף האחיזה ברכב היא נמוכה מאחר שהכביש רטוב ומקשה על אחיזת הצמיגים על הכביש. לכן קיימת סכנת האצה אשר עלולה לגרום לאובדן שליטה ואחיזה של הרכב ולתחושת פרפור.
אם אתם נוהגים על רכב בעל גיר ידני אל תזנקו בטורים גבוהים אלא בטורים נמוכים יותר. ואם הנכם נוהגים על רכב בעל גיר אוטומטי השתמשו בתוכנת גשם / קרח (במידה וקיים ברכבכם) . הקפידו לנסוע במהירות נמוכה וללחוץ על דוושת הגז בהדרגה ולא במהירות.
כמו כן, אם אתם נמצאים בעיקולים, פינות או במקומות צרים הורידו את המהירות וסעו לאט.
החלקת זנב בסיבובים –
החלקת זנב בסיבוב היא מצב מסוכן בו הזנב (החלק האחורי של הרכב) מאבד את האחיזה ומחליק החוצה וכתוצאה מהסיבוב הרכב פונה לצד אחד יותר ממה שרצינו. מצב זה עלול להיות כתוצאה מחוסר אוויר בגלגלי הרכב האחוריים, שאחד או שני גלגלי הרכב שחוקים, או שישנה האצה חזקה מאוד בעת הילוך נמוך עם הנעה אחורית.
הפתרון במצב זה הוא בלימה מהירה וחזקה. על הבלימה להיות בעוצמה מקסימלית על מנת שהרכב ייעצר מהר ולא יחליק.